image

עמותת שלובים

"ידיים" - תכנית הכלה מערכתית - לילדים עם קשיים רגשיים וקשיים התנהגותיית

 מספר תכנית מערכת גפ'ן : 1323

עמותת שלובים פועלת לחיזוק, הכלה ושילוב של ילדים בסיכון במסגרות בתי הספר וגני הילדים ומפעילה שלושה מרכזי טיפול במחוז דרום. דרך תכנית התערבות רגשית ומערכתית (SEL) העמותה מקדמת שוויון הזדמנויות בחינוך לילדים בסיכון.  

מי הם הילדים?

ילדים בגילאי 3-16.

ילדים עם בעיות בוויסות רגשי והתנהגותי.

ילדים עם קשיים חברתיים וחרדות חברתיות, כולל אילמות סלקטיבית ברמות שונות.

ילדים עם קשיי הסתגלות שונים.

ילדים החשופים למצבים של איום ביטחוני מתמשך, המתבטא בבעיות של חרדה  ופוסט-טראומה.

 

המודל הטיפולי

המודל הטיפולי של תכנית ידיים מתקיים בתוך מסגרות החינוך, עם הילד, הצוות החינוכי ועם משפחת הילד.

המודל מורכב משני אלמנטים, תוך שילוב עבודה עם בעלי חיים:

  1. עבודה בקבוצה טיפולית, אשר מחזקת מיומנויות חברתיות וקשר (המפגש מתקיים בחדר טיפולים בתוך המסגרת החינוכית).
  2. העצמה בתוך הגן / הכתה בפני המחנכת.

מטרה ופוטנציאל

מטרתה העיקרית של פעילות העמותה היא לסייע לילדים להשתלב במסגרת החינוכית ובקהילה.

מודל ההתערבות מביא את הילד למצב של מסוגלות והצלחה בתפקוד הרגשי, החברתי והלימודי.

השינוי לטובה נראה כבר בטווח הקצר וזמן ההתערבות הנדרש  לרב הילדים נע בין 6-18  חודשים.

 

מענה מערכתי וכלי יישומיים

עמותת שלובים כיום מעניקה טיפול לכ-1,500 ילדים בכל שבוע באמצעות מודל יעיל אשר ניתן לשכפל ולהפעיל בכל מסגרת חינוכית.

העמותה מכשירה סטודנטים לעבודה סוציאלית לטיפול במודל ידיים, מעניקה כלים חינוכיים וטיפוליים לאנשי חינוך, ונותנת כלים חינוכיים להורות מיטיבה.

תכנית 'ידיים' מאושרת ע'י משרד החינוך ואושרה למכרז התכניות והמענים –

הכלה והשתלבות , ילדים ונוער בסיכון ,  מענים רגשיים וטיפוליים,

למידה רגשית חברתית, אקלים מיטבי, כישורי חיים ומניעת התנהגויות סיכון.

 אתר שלובים

סרטון הסברה        מידע נוסף: לילך הרצל ,  6845732 08-  , 054-3088395 | shluvim1@015.net.il


 

תכנית התערבות חינוכית טיפולית לילדים עם קשיים התנהגותיים וקשים רגשיים.

את התכנית מנחה תרפיסטית או מטפלת עם רקע בחינוך מיוחד, המקבל/ת הדרכה שבועית על ידי מדריכות (עובדת סוציאלית ויועצת חינוכית) מומחיות לתכנית.

באמצעות טיפול קבוצתי המשלב העצמה במסגרת ההגן ובשיתוף הגננת.

 

מטרות מרכזיות

  • יצירת תקשורת מיטבית בין הילד לסביבה האנושית הקרובה אליו (גננת/מחנכת, ילדי הגן/כיתה, ילדי הקבוצה הטיפולית).
  • שיתוף המחנכת בקשיים לגבי כל אחד מהילדים (חרדות, לקויות למידה, קשיי תקשורת וכד'). בשיחה עם המחנכת יעלו הצעות לדרכי התמודדות מתאימות וישימות עבורו. סיוע לגננת/מחנכת בפגישות עם הורי הילד.

 

אמצעים להשגת המטרות

  • יצירת קשר ואמון בין ילדי הקבוצה ובין כל ילד והמטפלת.
  • תרגול מיומנויות בין אישיות במסגרת מרחב מוגן ולא מאיים, בנוכחות ותיווך של המטפלת.
  • תרגול תפקוד חברתי כבאמצעות העצמה בגן .יצירת קשר חיובי ושיתוף פעולה בין ההורים לצוות החינוכי באמצעות פגישות משותפות.
  • תמיכה בהורים ובצוות החינוכי ביישום מהלכים נדרשים עבור הילד על מנת שיקבל את המענים הנדרשים לתפקודו.
  • פגישות עם הורי הילדים המשתתפים ובמידת האפשר שילוב של ביקורי בית. 

בהתערבות משולבים הכלים הבאים: יצירה, דרכי ביטוי, משחקים ופגישות עם בעל חיים. 

נשמח לתת פרטים נוספים, לצורך כך אנא צרו עמנו קשר.

צוות מקצועי ע"ר שלובים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

close