image

ארגון קשר בגנים

חיבור של תאטרון, ערכים, מסורת וחוויה  לילדים

 

באישור משרד החינוך תוכנית מס'  1705 

ארגון ק.ש.ר" (קהילה, שורשים, רווחה)
פועל באשדוד כע"ר מאז שנת תשס"ד (2004)
ארגון ק.ש.ר שם לו כמטרה לשייך ולהעריך כל יהודי בעולם כחבר במשפחת העם היהודי. בחזונו רואה הארגון חשיבות שכל אדם (ילד, נער, ומבוגר) ילמד, יידע ויעצים את זהותו היהודית והמטען אותו רכש יפעל כהיזון חוזר חיובי לסביבה בה הוא נמצא. בנוסף לכך, חשוב לנו שיהודי ירגיש ויחווה את חייו כחוליה מקשרת, בשרשרת הדורות של העם היהודי - עם ישראל.

 

הרציונל:


שוב ושוב עולה בשיח הציבורי בעיית הזהות היהודית בארץ ובתפוצות. מה מאפיין את היהודי בן זמננו? מהו הידע שלו ביהדות, בערכיה, במחשבת ישראל? האם הוא מכיר את ארון הספרים של היהדות, את מהותה של הזיקה לארץ ישראל, נופיה, עברה ההיסטורי ואתריה הארכיאולוגים הנושאים עמם מטען תרבותי רב?
ועדת שנהר (1991) שבחנה את מצבם של לימודי היהדות בחינוך הממלכתי טענה שהדרך להתמודד עם הסוגייה היא באמצעות שילוב תכניות לימוד, בהן הקניית ידע וחשיפה לעולם מושגים שהם 'מנחילי תרבות וערכים', המעניקים כלים לבניית השקפת עולם וזהות יהודית וישראלית.
תוכנית ארגון קשר פותחה במטרה להרחיב את הידע של התלמידים בתכנים מהמורשת והתרבות היהודיים ולחזק ערכים אוניברסאליים הנגזרים מהם. ערכים אלה מחברים ומגבשים את כולנו לעם אחד.
מטרות התוכנית:
להכיר מושגי יסוד וערכים ביהדות.
לחזק את זהותם היהודית של התלמידים באמצעות חשיפתם למורשת העבר ולדמויות מופת.
לחוות את חגי ישראל באמצעות מרכזי הפעלה וחוויות וויזואליות מעצימות.


התכנית גובשה כדי לספק חשיפה ערכית ותרבותית שמעצימה את התלמיד.


חשיפה ערכית – מחזקת אצל התלמידים ערכים, כגון: כבוד האדם, סובלנות, יושר, ענווה, עזרה לזולת.


חשיפה תרבותית – חושפת את התלמידים למגוון העדות, לעושר המנהגים והסמלים בתרבות היהודית, תוך הדגשת השלבים השונים במעגל החיים.
חוויה מרגשת, אישית וקהילתית, המהווה מסע משותף לתלמידים ולצוות ההוראה, בשעה של לימוד מתוך חוויה ויצירה.

חוויה – על מנת לרתק את התלמידים ולעורר את הסקרנות והאכפתיות של התלמידים, וליצור תחושות מעצימות.

יצירה – על מנת שהתלמידים יטלו חלק פעיל בלמידה, וכדי לעורר את התלמידים לבטא את עצמם.

עקרונות בבחירת התכנים והאמצעים:
חיבור והתאמה לעולמם של הילדים ולחוויות מחייהם בבית ובקהילה.
שימוש במגוון חומרים ודרכי הפעלה חווייתיות ויצירתיות בהתאם לרמת התלמידים.
זיקה ללוח השנה העברי, לחגים ולמועדים.

צוות הנחייה– שחקנים מקצועיים בעלי ניסיון בהוראה בלתי פורמלית
המדריכים עוברים הכשרה ייעודית לתוכנית.

שעות וימים התוכנית כוללת:
ימי שיא, סדנאות ופעילות הורים וילדים מספר פעמים במהלך שנת הלימודים.

מסע חגי תשרי ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה.

 

מחזקים ערכים של סליחה, התגברות, שותפות, אחריות, כבוד לזולת וסובלנות

 

 

  • הצגה אינטראקטיבית - גם אני מתגבר

תפאורה מרהיבה וקסומה של עיר מודרנית בשילוב פסקול תחפושות ואביזרים לילדים ובהשתתפותם.  המחזה אשר נוגעת בעולמו של ילד שנכשל ונכשל עד למהפך הגדול.. גם אני מתגבר.

 

  • סדנת ייצור שופרות

 

אטרקציה חווייתית וחינוכית בשילוב הילדים

הילדים יכירו את תהליך יצירת השופר על שלביו, הסבר והדגמה מוחשית תוך שימוש בכלים מקצועיים.

הסבר מקדים על מקור הקרן והצגת סוגי שופרות מגוונים.

יחד עם הילדים ננסר, נקדח, נלטש ונבריק את השופר באמצעות כלי מלאכה – עד לתקיפה בשופר.

 

  • בניית סוכות

אטרקציה מהנה ומגבשת

 

  • סדנת תנועה וריקוד

ריקוד שמחת תורה בליווי מוזיקלי עם ספרי תורה קטנים וגדולים

 

משך הסדנא – 50 דקות

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

close