image

גיבורים בימים ההם ובזמן הזה

image

מהי גבורה יהודית? האם לגבורה יש משמעות רק בשדה הקרב או תתאפשר גבורה גם מחוץ לעולם הצבאי? מיהו גיבור וכמה גיבורים אנו מכירים. במקיף ט' למדו על גבורה ונפגשו עם גיבורים בני זמננו. במהלך הסדנאות הם השכילו להבין את משמעות הפתגם: "איזהו גיבור? – הכובש את יצרו!"
תיאור:

במסגרת תכנית הלימודים במורשת ישראל בחר הצוות החינוכי של מקיף ט' את חודש כסלו כמסגרת ללימוד מהי "גבורה יהודית". במהלך החודש נדרשו התלמידים לבחון היבטים שונים של נושא הגבורה, מתוך הנחה כי את הגבורה ניתן לפגוש גם בחיי היום יום ולא רק באירועים מיוחדים.

כך פגשו הם, ביום ראשון ט"ו בכסלו (11.12), את מר יניב קנדל ושמעו ממנו את סיפורו האישי. יניב ריתק את התלמידים כשסיפר כיצד בחר, מרצונו החופשי, לתרום חלק מהכבד שלו לאדם חולה סרטן, שהוא לא מכיר, בכדי להציל את חייו 

ביום שני ט"ז בכסלו 12.12 וביום רביעי י"ח בכסלו 14.12, השתתפו התלמידים בסדנאות שהתקיימו ב"חדר משמעות" שבבית הספר, ואילו כיתות ז' השתתפו בחידון נושא פרסים בנושא גיבורים.

כיתות ח' צפו בסרט על רועי קליין, שהיה לוחם בזמן מלחמת לבנון השנייה. רועי קליין נהרג בזמן שנזרק רימון לעבר הכח שלו, הוא קפץ על הרימון ובכך הציל את כל הלוחמים שהיו יחד איתו .

ביום שלישי י"ז בכסלו 13.12 התקיימה תחרות חנוכיות בנושא גבורה. כל כיתה התבקשה להכין חנוכייה יצירתית, מקורית ויפה הקשורה לנושא השבוע – גבורה יהודית. הכיתות עשו חנוכיות יפות ומגוונות והכיתה המנצחת זכתה בפרס כיתתי.

ביום חמישי י"ט בכסלו 15.12, יצאו התלמידים לסיור בעקבות גיבורים. את הסיור ארגנו רכזת מורשת, רכז של"ח וסגן המנהלת ירון שניידר. הכיתות ביקרו בגשר עד הלום ושמעו סיפורים על מורשת קרב במלחמת השחרור.

תלמידים אחרים נסעו לביקור בתל עזקה – מקום ניצחונו של דוד את גוליית. התלמידים זכו גם לחוויה מיוחדת כאשר זחלו במערות ששמשו את בר כוכבא ולוחמיו.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

close