image

עצות שימושיות לאורח חיים בריא בגיל השלישי

גוונו את המזון, אכלו בכל יום מכל קבוצות המזון.

דאגו לשמור על משקל תקין. אם חלה ירידה או עלייה במשקלכם פנו לרופא המטפל.

הקפידו לשתות לפחות עשר כוסות של נוזלים ביום. דאגו לשתות בכל עונות השנה גם אם אינכם צמאים.

אכלו מזון טרי. לפני האכילה והשתייה הקפידו לבדוק את התאריכים הרשומים על מוצרי החלב ועל המוצרים אשר על אריזתם מצוין תאריך אחרון לשימוש. אם אתם אוכלים מזון משימורים, הקפידו שהקופסאות לא יהיו נפוחות וצבע המזון יהיה רגיל.

לפני הבישול של בשר ודגים ודאו שצבעם יהיה רגיל ולא אפרפר או ירקרק. שימו לב גם לריחו של המוצר. אם אינכם בטוחים בטריותו של המזון עדיף שלא להשתמש בו.

לפני צאתכם לקניות הכינו רשימה וקנו בהתאם לרשימה. דאגו להכין בבית מלאי מזונות לימי מחלה או ליום סגריר. קנו מירקות ופירות העונה- מחירם זול יותר והם בעלי ערך תזונתי כמו פירות וירקות שאינם בעונתם.

בשר, עוף ודגים קפואים הם בעלי ערך תזונתי השווה למוצרים טריים. יתרונם שמחירם זול יותר ורמת נקיונם גבוהה יותר.

ניתן לבשל אחת לכמה ימים ולחלק את המזון למנות יומיות ולהקפיאן.יש להוציא ולהפשיר את המנה הנצרכת לאותו יום. מזון שהופשר- אין לשוב ולהקפיאו.

ניתן לרכוש ארוחות מוכנות מוקפאות ברשתות השיווק. מומלץ לאחסן לשעת הצורך שתי ארוחות במקפיא.

אם קשה עליכם אכילה לבד, הזמינו מכרים לארוחה או שבו לאכול תוך כדי צפייה בטלויזיה.

close