image

היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית סדירה

 שיפור תפקוד מערכות הלב וכלי הדם ומערכת הנשימה

  • סיוע באיזון לחץ הדם והפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, לאירועים מוחיים ולמחלות נוספות
  • שיפור גמישות המפרקים והתנועתיות
  • חיזוק השרירים וחיזוק העצמות 
  • שיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל
  • שיפור בטיחות ההליכה וצמצום הסיכון לנפילות 
  • שיפור מצב הרוח (הפחתת תחושת דיכאון), שיפור יכולת הריכוז ומתן תחושה כללית טובה 
  • שיפור יכולת התפקוד בחיי היומיום: פעילות גופנית מאפשרת לשרירים להתחזק כדי שתוכלו להמשיך בפעילות היומיומית באופן עצמאי, בלא תלות באחרים. 

אי ביצוע פעילות גופנית עלול להזיק לכם, ללא קשר לגילכם או למצבכם הבריאותי. גם פעילות גופנית מועטה עדיפה על העדר פעילות. תועלות הבריאות שלך יגדלו עם הגברת הפעילות הגופנית.

 יש לשלב את הפעילות הגופנית עם תזונה נאותה ובריאה. חשוב גם להרבות בשתיית נוזלים. עדיף לשתות מים ולהמעיט בשתיית משקאות ממותקים, מוגזים, ו/או המכילים קפאין וכן להגביל שתיית משקאות אלכוהוליים.( (ניתן לשתות יין אדום במתינות). כמות הנוזלים הרצויה היא כ- 8 כוסות ליום על פני היום (כאשר חלק מהנוזלים ניתן לצרוך כמזון כמו במרק) וכמות גדולה מכך בעשיית פעילות גופנית בפרט במזג אויר חם.

 חשוב לדעת – לא משנה עד כמה אתם מבוגרים, גם לשינויים קלים באורח החיים יש השפעה חיובית על הבריאות! מחקרים מראים כי קבוצת האוכלוסייה שנתרמת במידה הרבה ביותר כתוצאה מהגברת הפעילות הגופנית היא האוכלוסייה בגיל המבוגר – מעל גיל 65.

close